torsdag 10 juli 2008

Bruksbancykeln



Köpte en gigantisk Wald Delivery Basket idag. Det ser helt galet ut och cykeln fick otäcka egenskaper med en massa tung mat placerat långt fram. Den är helt klart konstruerad för cyklar med mindre aggresiv styrvinkel. När jag släpper sadeln tippar cykeln framåt och den tillåter inga snabba rörelser med styret. Får se hur länge den får sitta kvar. Onekligen bekvämt att slippa ha en svettig ryggsäck på ryggen och ett tungt lås i bakfickan.

Eftersom det sitter ett bockstyre på cykeln räckte inte klamrarna fram till styret. Jag bockade en grov plåtbit som distans mellan korgen och klammern. Jag tror faktiskt att jag ska tillverka en klämma så att jag kan fästa korgen ovanför bakhjulet istället och klämma fast korgen mot sadelstagen. Då kan jag lasta mycket tyngre utan att cykeln blir allt för läskig att hantera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du fixar ett stycke klämma som fungerar på sadelstagen så köper jag en sådan av dig om du sätter igång med en liten miniproduktion.

Släppte styret med min Wald monterad på en av cyklarna. Pang, och så låg jag i backen. Och det har varit nära några fler gånger