onsdag 25 juni 2008

Mera prylar

Ok, jag erkänner! Italia är mer form än funktion. Styret sitter för lågt och jag fixar inte att bromsa på ett säkert sätt med ett rakt styre utan horn eller bar-ends. Ett Nitto B018 med en svagt uppåtpekande styrstam gör att jag fortfarande kan parkera cykeln bredvid ett lattehak och bromsa hårt. Quill-adaptern (vad heter det på svenska?) hittade jag på happys "köp & sälg", styrstammen grävdes fram på Cykling på Norrtullsgatan. Styret ropades hem på eBay av en bulvan i USA (tack Petter). Får se om jag orkar byta styret och sätta på en babyblå styrlinda eller om jag ska kolla på TV.

Sönke på Odd Number hade en finfin sadel till svärfars Crescent samt pedaler och korgar. Bakhjulet är redan på plats i Eskilstuna, nu är det bara jag, några verktyg och dessa prylar som fattas. Ska tokpolera alla metallytor också. Lacken är redan restaurerad.

Inga kommentarer: