torsdag 26 juni 2008

Italia V2.0

Sådärja. Fick dit styrlindan till sist och satte dit det slutgiltiga styret. Nu är hon komplett. Kedjelinjen skulle kunna vara lite bättre men det kan jag bara lösa med en kortare vevlageraxel. Har 113 mm just nu och 111 skulle vara perfekt.


Jag hade tänkt guldanodisera sadelstolpe och styrstam men jag har ångrat mig. Blå/guld/silver/svart plus lite italia-stripes är det nya svart. 

Sadel: Selle Turbo
Sadelstolpe: Kalloy
Ram: Cinneli Laser Pursuit med Italiensk team-lack.
Framhjul: 650c Campagnolo Shamal
Bakhjul: 700c Mavic Comete (fake, loggan är amatörmålad)
Vevparti: Paul 100% Pure Road Crank, 46T
Vevlager: Campagnolo Record
Pedaler: MKS RX-1
Styre: Nitto Bo18
Styrstam: Titec
Kedja: Izumi Eco Track
Drev: Miche 14T

Pressade den hårt på Sveavägen mellan Odengatan och Olof Palme vid 19-snåret och den var riktigt skön med nya hornstyret. Förra styret (rakt MTB-styre) satt nästan en decimeter längre ner och nu kommer jag dessutom lite längre fram med händerna tack vare hornen. Om ni ser mig på stan får ni gärna stoppa mig för en provtur. Ni kommer att bli snopna över hur snabbt hon accelererar med 46x14-utväxling.

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Provköra den där? Jag skulle antagligen vurpa innan jag hade kommit ner till styret :o)
Den ser finfin ut men måste slita på ryggen?
Kanske skulle testa den nästa gång vi sammanstrålar ändå, bara just för att....

Arvid Svensson sa...

Det är faktiskt inte så ryggknäckande som den ser ut. Många räcers har bocken längre ner och jag tycker att det ser ut som att din Pákè har styret cirka fem centimeter högre upp bara. Din Pákè är för övrigt väldigt lik den här http://www.pakebikes.com/picture2.html :)

Anonym sa...

Och jag såg styret nästan först av alla... Haha. Det är en liten juvel som rullar på Stockholms gator det där, Arvid. Fin som satan!

Anonym sa...

Finns det inte en risk att Sanna blir lite svartsjuk om du kallar cykeln för "hon"? ;-)
Hon var fin i alla fall...