måndag 16 juni 2008

Melker kan cykla!

I söndags gick vi till Vasaparken och mekade bort stödhjulen på Melkers cykel. Han vägrade ha en "pinne" som jag kunde hålla i. Vi hade förberett honom på att det kan ta tid att lära sig cykla och att han inte skulle bli ledsen om det inte gick så bra. Melker var väldigt ivrig och tyckte att mamma och pappa snackade för mycket men han kunde cykla på första försöket! Upp för backen till Vasaparken, inbromsning, vändning och sedan ner för backen igen. Morsan berättade att jag lärde mig när jag var fem år och att det tog några dagar innan jag kunde svänga och ytterligare några dagar att bromsa. Melker är lite drygt fyra år och väldigt stolt. Han berättade för alla barn och föräldrar i parken hur man tog bort stödhjulen och jag ringde runt till imponerade släktingar och morgontrötta vänner.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju grym på att cykla Melker! :-)

Arvid Svensson sa...

Melker kraschade rejält i söndags. Vi skulle till Pampas och ha pic-nic. Vi hade bara 100 meter kvar när cykeln började vobbla och han dök över styret i ganska hög fart. Stora skrapsår på handleder & knän. Hjälmen blev lite mosad i fronten och det blev ett litet jack i läppen. Utan hjälm hade det gått riktigt illa.