Det visade sug att det effektivaste sättet var att ta rejält med aceton på en papperstuss och badda ordentligt på en yta stor som en hand. Efter några sekunder började färgen krusa sig och jag kunde raka av nästan all färg i ett svep. Av någon anledning satt färgen hårdare i periferin än mitt på. Så fort papperstussen skiftade från svart till rosa var det dags att sluta gnugga. De sista svarta resterna fick jag bort genom att dra med en indränkt tuss från centrum och utåt. Om man "backade" med tussen drog man tillbaka de svarta resterna på hjulet igen.
Ett tunt lager klarlack ska på sedan är det klart. Andra sidan är kvar också men den kommer att gå fort nu när jag vet hur jag ska göra. Ett par nya bakgaffeländar ska tillverkas också så att jag får plats med ett 28" hjul i ramen. Gaffeländarna är skruvade i ramen så de blir lätta att byta ut.
Ett tunt lager klarlack ska på sedan är det klart. Andra sidan är kvar också men den kommer att gå fort nu när jag vet hur jag ska göra. Ett par nya bakgaffeländar ska tillverkas också så att jag får plats med ett 28" hjul i ramen. Gaffeländarna är skruvade i ramen så de blir lätta att byta ut.
4 kommentarer:
Nykomling till bloggen här. Sjukt nice köp det där. Vad får man punga ut för ett beggat tuktat zipphjul egentligen?
Du ser ut att ha en trevlig flotta hojjar i övrigt..
£205 landade det på inklusive låsring, drev och ett helt nytt Continental Sprinter tubdäck. Hjulet är i toppskick. Inte en skråma.
sicket hjul! grymt att du fick bort färgen så stiligt!
undra hur mycket du bantade hjulet på när du tog bort färgen? :) sjukt fin hjul!
Skicka en kommentar