onsdag 22 oktober 2008

Bubbelplast på Manhattan

Allt var frid och fröjd. Jag och Sanna flängde runt på Manhattan och i Brooklyn och letade efter cykelaffärer. Så länge det blev färre cykelaffärer än "riktiga" affärer var det inga probem. Jag var på jakt efter ett par Dura-Ace HB 7600, en Chome Metropolis och en Rapha jacka. Rapha var det inte många som visste någonting om. Jag trodde att det skulle finnas lite var stans men icke sa nicke. Naven kanske fanns på Affinity Cycles sas det så vi hoppade in i en taxi och åkte dit. Där stod den, en drömram i skyltfönstret, en Low Pro Track. Sanna tyckte den var jättefin och jag slog till direkt. Dura-Ace naven och två styrlager slank med också. Chrome-väskan hittade jag lite senare på Manhattan. Mission completed!

Lådan med ramen stod på golvet på hotellrummet ett par dagar innan jag kom på att den kanske är lite för stor att få med sig hem. Jag ringde och kollade med både SAS och United och fick klart för mig att lådan var på tok för stor. SAS var lite snällare än United och en idé var att skära ner lådan lite och chansa på att Sanna skulle få den med sig när hon skulle flyga hem till Stockholm. Alternativ två var att jag skulle ta ramen löst med mitt inrikesplan till Denver och sedan via Chicago till Stockholm. Sanna var inte jättesugen på att konka på en ram (hon är ganska gravid) och jag var dessutom sugen på att ha ramen med mig under resten av min vistelse. Jag ville inte sova ensam...

Att hitta metervis med bubbelplast i närheten av Times Square strax innan man måste åka tillflygplatsen är spännande. Hittade en "Staples" i korsningen 5th ave och 43:e. Det fanns bara små kvadrater en jättebred 10m rulle och lagom bred 60m rulle så det fick bli 60m-varianten. Jag tycker att det är ganska uppenbart att det är en cykelram under bubbelplasten men alla på väg till och på flygplatsen undrade vad det var i paketet. "A bicycle frame? Looks more like a giant pretzel!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som straff för att du nu har en Affinity kan jag berätta för dig att din andra ram är otrogen mot dig. Den sover sked med mig varje natt...

Anonym sa...

Your comment is worthless without pictures!

Anonym sa...

Hejsan Arvid!
Har du sett den här? http://www.aurumania.com/#/gold_bike

//Johan Widén